Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kassa - Kan inte öppna kassalådan

Hej!
Vid en omstart av systemet slutade den automatiska öppningen av kassalådan fungera
Kassalådan är ju kopplad till kvittoskrivaren som fortfarande fungerar.Hur gör vi?
Vänliga hälsningar
Fredrika
Fredrika Ramsay Nelson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Fredrika.
    Om du går in på konfigurationsverktyget via datorn och klickar sedan ja på rutan som kommer upp, sedan kommer du till en vit ruta med olika val där du väljer OPOS på vänster sida. Du får då upp två rutor där du ska klicka på lägg till, den första rutan är för kvittoskrivaren och rutan längst ner är för kassalådan.
    Klicka alltså på lägg till sedan markerar du raden och klickar du konfigurera och sedan kontrollera status.

    Om du inte förstår så får du gärna ringa oss på supporten 0303-68840 så hjälper vi dig.
    Fanny Support
  • Jag har gjort detta och den säger att det inte funkar
    hur löser jag detta.. andra dagen i rad detta händer
    Caroline Nygren
  • Det står bara så här när jag försöker
    "Statuskontrollen misslyckades
    Resultcode= OPOS_E_ILLEGAL
    Resultcodeextended="

    Caroline Nygren
  • Hej Caroline.

    Okej, detta konfigurationsverktyget kan ibland vara lite svajigt,
    det är inget verktyg som är från Hogia utan det följer med Star skrivaren.

    Det ni kan göra är att stänga ner och prova om en stund igen för att se om det fungerar bättre.
    Fanny Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.