Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Bokföring - Hantera egna konton

Hej!
Jag använder Smart bokföring. Jag vill ange egna konton för Egen insättning och bankgiro.
Hur gör jag. Kan jag skapa själv?
Mvh
Patrick

Kommentarer

  • Hej Patrick
    Du kan alltid skapa egna konton om du saknar något i Smart kontoplan. Gå då in på "Inställningar-Konto-Kontoplan". Klicka på + ovanför listan för att lägga till ett helt nytt konto. Det kan även vara så att ett konto finns men inte är aktivt. Då kan du hitta detta konto i kontoplanen genom att klicka ur kryssrutan "Visa enbart aktiva konton".
    Gå sedan in på "Inställningar-Konto-Betalning" alt. "Inställningar-Konto-Moms" för att se till att ditt nya konto används t.ex. vid betalning av faktura.

    Du kan ju även ändra namnet på ett redan existrande konto så att det bättre stämmer överens med ditt företag. T.ex. kan du ändra namnet på konto "1940 Bank, övriga konton" eller "1941 Bank". För att kunna ändra namnet så dubbelklickar du på kontot i listan.

    Hoppas att detta klargjorde lite grann för dig.

    Åse

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.